Lifestyleכלליפנאי

איך לדעת האם אני בדיכאון ?

האם אני בדיכאון

ישנם אינדיקטורים רבים לדיכאון, והם שונים מאדם לאדם. חשוב לציין כי סימפטום יכול להיות קיים אך לא לגרום לחרדה קלינית או דיכאון.

אז איך לדעת האם אני בדיכאון? כל זאת בכתבה הבאה:

מהי ההגדרה של דיכאון?

דכאון הוא הפרעה נפשית הנפוצה מאוד בארה"ב. ההערכה היא כי 1 מכל 10 מבוגרים מתמודדים עם דיכאון במידה מסוימת, ורבים מהם אינם מקבלים טיפול.

מטרת הטיפול בדיכאון היא להחזיר את האדם למצבו הרגיל במהירות האפשרית ולהפחית את הסיכון להישנות. הטיפול עשוי לכלול טיפול תרופתי ופסיכותרפיה, או שילוב של שני הטיפולים. עם זאת, אין להפסיק תרופות לדיכאון מבלי להיוועץ תחילה ברופא.דיכאון יכול להקשות על אנשים לתפקד ביעילות על בסיס יומיומי.

דיכאון יכול להשפיע על כל דבר, החל ממצב הרוח, המחשבות והרגשות שלנו ועד איך אנחנו אוכלים או ישנים. דיכאון משתנה מאדם לאדם: לחלק מהאנשים יש תסמינים קלים למשך מספר ימים או שבועות בלבד.

מהו הטיפול נגד דיכאון?

דיכאון הוא מצב בריאותי נפשי המשפיע על יותר מ-16 מיליון מבוגרים בארצות הברית מדי שנה. זה יכול לגרום לאנשים להרגיש חסרי תקווה, חסרי אונים וחסרי ערך. הטיפול הנפוץ ביותר בדיכאון הם תרופות נוגדות דיכאון, פסיכותרפיה ושינויים באורח החיים.

תרופות נוגדות דיכאון משמשות כדי להילחם בחוסר האיזון הכימי במוח שלך שעלול לגרום לדיכאון שלך. ניתן להשתמש גם בסוגים אחרים של תרופות כדי לעזור לך לצאת מאפיזודה דיכאונית מהר יותר.פסיכותרפיה היא סוג של טיפול המתמקד במיוחד בהגברת מצב הרוח על ידי דיבור על למה אתם מרגישים מדוכאים וכיצד לשנות את המחשבות שלך על עצמכם.שינויים באורח החיים יכולים לעזור לכם  לבודד את עצמכם  מטריגרים או הרגלים לא בריאים, או דברי שאולי הובילו לדיכאון שלכם מלכתחילה.

מהם התסמינים של דכאון?

דיכאון יכול להיות קשה לזהות בעצמו מכיוון שבדרך כלל אין תסמינים פיזיים.

התסמינים השכיחים ביותר של דיכאון כוללים:

  • עצב מתמשך או תחושת ירידה במשך יותר משבועיים.
  • הרגשת חסר תקווה, חסר אונים או חסר ערך.
  • עצב וחוסר תקווה.
  • חוסר עניין בדברים שנהנתם מהם.
  • תחושת עצבנות, כעס או תסכול.
  • התעוררות מוקדם מדי בבוקר עם תחושת אימה
  • שינויים בתיאבון או במשקל
  • עייפות ובעיות ריכוז.

כיצד לבחור מטפל?

שימו לב, במידה ואתם סובלים מהסימנים הבאים, הרי חשוב ביותר לפנות לקבלת טיפול אצל גורם מקצועי. כאשר תפנו לקבלת טיפול מקצועי, כך לא תהיו במצב של דיכאון ותהיה לכם אפשרות לחזור לשגרת חיים ללא דיכאון. חשוב ביותר למצוא את איש המקצוע המתאים ביותר אשר יסייע לכם לצאת מהמצב בו אתם נמצאים. במידה ואתם מחפשים איש מקצוע חשוב ביותר להביא בחשבון את הפרמטרים הבאים:

  • ניסיון: חשוב ביותר לוודא כי מדובר באיש מקצוע מנוסה בתחום.
  • כימיה: חשוב ביותר להרגיש אתו בנוח ולוודא כי נוח לכם במהלך הפגישות.

מידע נוסף על דיכאון תוכלו למצוא באתר כללית

 

השאר תגובה

instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
Share